Nedávno jsem kdesi četla, že věčné téma dětských hovínek je spolehlivý repelent pro bezdětné kamarádky a členy opačného pohlaví dotyčné matky. Docela jsem si dokázala představit, jak otravné musí pro ostatní být, tyhle divné řeči poslouchat.

Když ale přišel Kosík na svět a nějak se mu vůbec nechtělo vytvářet jakákoli hovínka, prohledávali jsme s drahou polovičkou oba horlivě internet, co o tom (ne)kakání miminek kdo kde píše a jak to řeší. Vedli jsme dokonce rozsáhlé  telefonické debaty s jeho mámou na Slovensku. Přece jen 6 dětí je 6 dětí, takže zkušeností má až až. Pár dní to prostě  bylo naše TOP domácí  téma. Až díky jedné internetové poradně jsme se dozvěděli, že substituce železa, kterou dostávají některé ženy po porodu kvůli jeho nedostatku, může způsobovat zácpu jak matce tak i děcku.

A byli jsme doma! Nějak mne před tím zapomněli v porodnici varovat. Oni mi vůbec jaksi pozapomněli vysvětlit, proč mám železo brát, co to může mít za vedlejší účinky, že při tom ze mne bude vycházet „černé uhlí“ a to ještě jen opravdu velmi z tuha….. Prostě mi dvakrát denně přinesli pilulku a při odchodu mi k lékařské zprávě přilípli recept na nějaký přípravek se slovy: „Dvakrát denně jednu tabletku.“ Než jsem se stačila zeptat, byl doktor fuč, takže nezbylo než si to vygooglit…

Kdo to nezažil, nepochopí, co to je, bát se o toho maličkého prďolku, co sotva přišel na svět. Co když není v pořádku? Co dělat, když ho bolí bříško a kroutí se u toho jak žížala v epileptickém záchvatu? A pak tu neskonalou radost a úlevu, kterou po několika dnech strachu a napětí dokáže způsobit taková obyčejná pokakaná plenka. Psala jsem pak radostnou SMS své drahé polovičce pokaždé, když přišla další nadílka. Měli jsme z toho oba druhé vánoce….

Při kontaktu se svými bezdětnými kamarádkami a členy opačného pohlaví si ale budu dávat pozor na pusu, aby z toho neměli, chudáci, otravu…..:)

