Někdo se děsí otevřít svou schránku – ať už klasickou nebo e-mailovou – protože mu neustále chodí nějaké účty.

Já se děsím otevřít svou schránku, aby na mne nevybafla nějaká další upomínka. Z pošty o uložené a nevyzvednuté zásilce, z knihovny o nevrácených knihách a dokonce i z banky kvůli potvrzení údajů.

A to mám všechny pobočky zainteresovaných institucí pár minut pěšky od domu. Problém je v jejich otevírací době.

Knihovna má čerstvě od konce prázdnin na střídačku v pracovní dny od 9:00 do 14:00 a od 12:00 do 16:00 a jednou dokonce  i do 17:00.

Pošta má pravidelně v pracovní dny od 8:00 do 18:00.

Banka má pro jistotu v pracovní dny jen od 9:00 do 17:00.

Já pracuji na druhém konci města, takže ráno z domu vycházím těsně po osmé a vracím se s vyplazeným jazykem na vestě těsně před šestou večer.

Pamatuji si doby, kdy bývala každý ve čtvrtek prodloužená pracovní doba kvůli zoufalcům, jako jsem já.

Co z toho pro mne plyne? Buďto si budu brát pravidelně jednou za měsíc „úřední dovolenou“ nebo si knihy budu už jen kupovat, výplatu si budu dávat pod polštář a pokud mi snad někdo bude chtít něco poslat, tak jedině do práce.

 

 

 

