Mám v životě kratší či delší období, kdy mi zachutná nějaké jídlo a to pak jsem schopná konzumovat po kilech nebo litrech podle skupenství té které vychytávky. Takhle už má drahá polovička se mnou prošla obdobím mátového čaje z čerstvé máty s medem a citronem, rajčatového džusu s citronem, solí a pepřem, obdobím česnekových polévek, kuřecích vývarů, zapečených sendvičů s se špenátem, fetou a černými olivami, atd. A přestože sladké nepatří mezi mé zrovna oblíbené pamlsky, čas od času dostanu na něco malého přece jen chuť.

Zrovna dnes, po dvou hoďkách v Prokopáku s Elzou, jeden takový moment nastal a já zatoužila po ovocné zmrzlině. Zabrousila jsem tedy do oddělení mrazáků v Albertu na Nových Butovicích a mé oko pátravé padlo na jahodovou dřeň na klacku. Hned za kasou vznikla v obale mého úlovku velká díra, kterou spatřil světlo světa rudý ledový nanuk bez čokolády. Chuťové buňky vyprahlého jazyka rozezněla ta nejobyčejnější chuť mražených jahod, jež byste v dnešním světě umělých barviv a sladidel fakt nečekali. Největší překvapení ale čekalo na obale v odstavci „složení“ – obsahoval jen jahody, vodu a cukr. Nic víc, nic míň.

Jediné, co mu musím vytknout, je, že pranic nevydržel a byl hned pryč…..

